Monday,
September 16th, I attended one of my favourite appointments of the year. As
usual and coinciding with the British Fashion Week, Burberry
Prorsum, presented the
2013 Spring/Summer 2014 Collection for women under the title "English
Rose" at Hyde Park,
London.
On
this occasion, Burberry collaborated with Apple and used Iphone 5S to capture
and share the whole digital content of the fashion show. Impressive images were
projected, before, during and after the show.
For
the first time, these images were shot from giant digital outdoor screens as if
they were real-time advertising campaigns. Sequences
shot live from the show could be seen on eleven digital screens along London
Cromwell Road, the most hectic street in Europe, as well as in New York's Times
Square and Hong Kong's Worldwide House.
The
show was also a celebration of Burberry Beauty, and was the first show since
the brand directly manages the cosmetic licence, which will be launched in
January 2014. Beauty
products are already available through Burberry.com and delivery is made within
a term of 3 weeks.
The
show evolves the concept introduced in February 2013, the so called Burberry's
Runway Made to Order service that allows clients, all over the world, to be the
first to own and personalise the
PV14 collection, and this months before that it arrives in stores, thereby
making it much more exclusive and personal for customers.
Coats
made to measure, bags and accessories, including cases for Iphone 5S are available
and may be immediately personalised after the show on Burberrty.com until
Monday September 30th 2013.
El pasado lunes 16 de septiembre acudí a una de mis citas favoritas del año. Como siempre coincidiendo con la semana de la moda inglesa, Burberry Prorsum presentaba en esta ocasión su colección primavera/verano 2014 para mujer titulada "English Rose" en Hyde Park, Londres.
Para la ocasión
Burberry colaboró con Apple usando su nuevo Iphone 5S para capturar y compartir
todo el contenido digital del desfile, compartiendo mágicas imágenes antes,
durante y después del evento.
Por primera vez estas imágenes fueron
llevadas a pantallas digitales de exterior gigantes, como si se tratara de
campañas de publicidad al aire libre expuestas
en tiempo real. Las
secuencias tomadas en directo desde el desfile se han podido contemplar en once
pantallas digitales secuenciales situadas a lo largo de Cromwell Road en
Londres, la calle de mayor movimiento de Europa, así como en Times Square en
Nueva York y en WorldWide House de Hong Kong.
El desfile fue además toda una
celebración de Burberry Beauty , siendo este el primer desfile de la
casa desde que Burberry gestiona directamente
la licencia de cosmética, cuyos productos serán lanzados en enero de 2014, pero
ya se pueden adquirir en primicia en Burberry.com con entrega en tres semanas.
El desfile sigue
con el concepto presentado en febrero de 2013, el llamado Burberry´s
Runway Made to Order service, que
permite a los clientes del mundo entero ser los primeros en tener y
personalizar la colección PV14 meses antes de que ésta llegue a las tiendas,
haciéndola mucho más exclusiva y personal para el cliente.
Abrigos hechos a
medida o bolsos y accesorios incluyendo fundas para el Iphone 5S están
disponibles para su compra y personalización inmediatamente tras el desfile en
Burberry.com, hasta el lunes 30 de septiembre de 2013.
Special Thanks
Guillermo de Vicente
Sergio Menendez
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